23 Ocak 2020

Uçan atların ressamı Fevzi Karakoç

Geçmiş kültürlerden beslendiği resimlerinde perspektif kullanmayan Fevzi Karakoç, ‘Geçişler’ başlıklı yeni sergisiyle Gallery 11.17’de. “Felsefe olarak ben resimle herhangi bir olay veya hikâye anlatmaya çalışmıyorum, resimde görsel anlatımlar oluşturmaya çalışıyorum” diyen Karakoç, böylece duygularını çok rahat aktarabildiğini belirtiyor.

Fevzi Karakoç’un eserlerinin hem bir başlarına tarihleri var hem de topluca okunmalarından bir tarih ortaya çıkıyor… Bulunmuş tabletler gibiler, yan yana sıralanmaları ve okunmaları gerekiyor” diyor Murathan Mungan. Geçmiş kültürlerden etkilenen Fevzi Karakoç’un resimlerinde perspektif yoktur. Bir biçimin tekrarıyla oluşan ritm ve tınıyı hissetmek ayrı bir haz verir izleyene. Sanatçının imzası niteliğindeki atları aslında, at imgesinden öte bir anlatım aracıdır. Geçmiş kültürden günümüze taşıdığı imgeleri Gallery 11.17’de açılan ‘Geçişler’ başlıklı sergisinde izleyiciyle buluşturan Karakoç ile sergisini ve resmini konuştuk.

https://www.hurriyet.com.tr/kitap-sanat/ucan-atlarin-ressami-fevzi-karakoc-41426170